SELAMAT DATANG

TERIMA KASIH DIUCAPKAN KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG SAYA

Wednesday, June 17, 2009

BERKENAAN AIR-SIRI 1

“Para doktor sedia maklum bahawa nyahhidrat, selepas kehilangan oksigen, peragut nyawa yang paling cepat. Nyahhidrat yang kecil tidak mampu membunuh, tetapi ianya adalah penyebab tersembunyi dari kebanyakkan penyakit. Sebaliknya juga benar. Hidrasi yang baik adalah asas kesihatan yang baik.” daripada “Water the Ultimate Cure” oleh Steve Meyerowitz

Lebih banyak pengkaji mengkaji mengenai hubungan diantara air dan kesihatan, lebih banyak mereka menyedari kepentingan kedua-dua kuantiti dan kualiti air yang kita minum.

Sistem Air Berstruktur Bertenaga Tinggi Hexagon ialah sistem rawatan air yang paling menyeluruh yang anda boleh temui kini. Ia bukan hanya mengasingkan semua bahan kimia dan kekotoran daripada air paip anda, tetapi juga meniru ekosistem semulajadi untuk memberikan air yang segar dengan semua ciri-ciri penting yang ditemui dalam air pancuran alam semulajadi.

Lebih banyak anda pelajari mengenai air (daripada laman web ini dan dari sumber lain), lebih anda menghargai sistem BIO AURA yang sungguh mengkagumkan.

Air yang baik adalah perlu untuk kesihatan yang baik. Air yang bagus boleh membantu anda untuk mencapai kesihatan yang bagus. Air BIO AURA ialah salah satu hadiah terbaik yang pernah anda beri kepada tubuh anda!

Air Yang Baik untuk Kesihatan & Panjang Umur

Anda boleh hidup berminggu-minggu tanpa makanan, tetapi tanpa air anda mungkin kehausan dan mati dalam tempoh beberapa hari. Kehilangan 2% air disekeliling sel anda boleh menyebabkan pengurangan 20% tenaga anda.
Tubuh Manusia adalah 70% Air
Otak 74% | Otot 75% | Darah 82% | Tulang 22% | Gigi 5% | Hati 69% | Buah Pinggang 82%

Air Adalah Sangat Penting Untuk Semua Fungsi Tubuh
Air menghidrat dan menyalurkan trilion sel-sel kita dan ianya penting pada lebih 90%
proses bioligikal dan kimia yang berada di dalam badan kita. Tanpa air, darah tidak akan mengalir, oksigen dan zat tidak akan dipindahkan, sisa tidak akan dihapuskan dan kebanyakan organ kita dan proses dalam badan tidak akan berfungsi.

Sel Adalah Kekal Abadi
Mengikut Pemenang Anugerah Nobel , Dr Alexis Carrel, sel tidak rosak atau mati.

Ia adalah cecair di sekeliling sel-sel tersebut yang merosak. Jika anda memperbaharui cecair itu selalu, jangka hayat boleh kekal selamanya.

Air Diperlukan Untuk Membuang Toksin & Sisa Daripada Badan
Hari ini buah-buahan dan sayur-sayuran kita mempunyai kandungan racun, kandungan timah di dalam ikan kita, antibiotik dan hormon pembesaran di dalam produk daging kita dan bahan tambahan, pengawetan dan pewarna tiruan di dalam pemprosesan makanan dan minuman. Kebanyakan penyakit yang teruk telah menyebabkan adanya kesan kimia dan bahan yang menghasilkan barah di dalam air, udara dan makanan kita. Air adalah pertahan yang terbaik terhadap toksin di dalam badan kerana ia membuang sisa beracun, tetapi anda harus meminum air yang sihat, asli atau ianya akan memburukkan lagi keadaan.

Air Menghalang Kekeringan, Kerosakan & Penyakit
Purata yang lahir adalah 90% hidrat, tetapi purata usia 65 tahun adalah hanya 55% hidrat! Semua simptom penuaan adalah disertai dengan kekeringan sel yang perlahan. Tanda pertama kekurangan air adalah sakit kepada, insomnia, keletihan dan kurang kecergasan mental.

Ramai doktor percaya bahawa kekurangan air adalah punca pada semua penyakit, daripada jerawat dan masalah penghadaman ke sengal sendi dan kegemukan kepada masalah yang lebih serius seperti masalah jantung, tekanan tinggi dan juga kanser.

Hubungan diantara kekurangan air ke kerosakan sel dan penyakit telah menyebabkan penyelidik melakukan kajian yang mendalam terhadap fungsi dan ciri-ciri air.
“Apa yang doktor labelkan sebagai penyakit adalah “kekurangan air.” - F. Batmanghelidj, M.D.

Bukan Semua Air Adalah Sama
Para Saintis telah menemui air hidup yang semulajadi mempunyai beberapa ciri-ciri penting—termasuk suatu bentuk molekular tertentu dan imbangan pH dimana ianya perlu untuk menghidrat sel-sel kita dengan sempurna dan menyokong fungsi kehidupan.

Rahsia Kehidupan Sihat Yang Panjang

Pada awal 1900an, naturalis warga Austri dan seorang saintis bernama Victor Schauberger mencipta istilah “air hidup” selepas dia menemui bentuk segienam semulajadi, kepingan salji-menyerupai kelompok air yang ditemui di dalam air pemulihan di seluruh dunia dan struktur geometri inilah yang memberi air ini ciri-ciri pemulihan.

Beberapa mata air yang terkenal adalah Lourdes, Vichy, Evian dan Perrier di Perancis, Fiuggi dan San Pellegrino di Itali, Passugger Heilguellen di Switzerland, dan Agua da Prata di Brazil. Kesan istimewanya pada jantung, hati dan penyakit buah pinggang, penyakit kulit, asma, masalah penghadaman, sengal sendi dan banyak lagi kesakitan adalah didokumenkan secara perubatan.

Di tempat-tempat yang belum tercemar dipanggil “kampung lanjut usia”, penduduk hidup hingga umur 100 tahun dan dalam keadaan kesihatan yang begitu istimewa sekali. Suatu kajian Soviet pada salah satu dari kampung tersebut mengenal pasti bahawa satu factor yang menyebabkan kesihatan istimewa ini dan umur yang panjang adalah kerana air hidup yang mereka minum secara semulajadinya mengandungi ciri-ciri penting dan menghasilkan kristal hexagon kecil.

No comments:

Post a Comment